Pénztárgépek 2023

Pénztárgépek
Árlista
Szolgáltatás Ár Áfa
Pénztárgép gyűjtő programozás: 5,000 HUF +ÁFA
Pénztárgép AEE egység kiolvasás: 5,000 HUF +ÁFA
Pénztárgép deaktiválás: 5,000 HUF +ÁFA
Pénztárgép újra aktíválás: 5,000 HUF +ÁFA
Pénztárgép forgalomba helyezés: 10,000 HUF +ÁFA
Pénztárgép forgalomból kivonás: 10,000 HUF +ÁFA
Pénztárgép napló pótlása: 10,000 HUF +ÁFA
Pénztárgép Átszemélyesítés: 25,000 HUF +ÁFA
Pénztárgép bérlés: 10,000 HUF +ÁFA / minden megkezdett hónap ( javításra átvett pénztárgépre)
Pénztárgép bérlés: 15,000 HUF +ÁFA / minden megkezdett hónap (minimum 3 hónapra)
Pénztárgép bérlés: 20,000 HUF +ÁFA / ESETI (MAX. 30NAPOS) fesztiválokra, rendezvényekre
Vásárláshoz szükséges dokumentumok
Cég esetén:
  • NAV regisztrációs kód mindkét oldala (amit a NAV visszaküldütt Önöknek)
  • Aláírási címpéldány másolat
  • Ha nem az aláírásra jogósult intézkedik, akkor 2 tanús meghatalmazás
  • Személyi igazolvány, lakcímkártya másolata
Egyéni vállalkozó esetén:
  • NAV regisztrációs kód, mindkét oldala
    (amit a NAV visszaküldütt Önöknek)
  • Vállalkozói igazolás
  • Ha nem az aláírásra jogósult intézkedik,
    akkor 2 tanús meghatalmazás
  • Személyi igazolvány, lakcímkártya másolata
Átszemélyesítés

Átszemélyesítésre van szükség a pénztárgép üzemeltetőjének megváltozásakor, például a pénztárgép eladásakor, vagy bérelt pénztárgép esetén a bérlés elején és végén. Ugyancsak szükség van az átszemélyesítésre akkor, ha megváltozik a pénztárgép üzemeltető adószámának törzsszáma (az adószám első nyolc számjegye), például a cég átalakulása, beolvadása (stb.) esetén. Az átszemélyesítést továbbá előírja az NGM rendelet2 a cserepénztárgép forgalmazó általi kiadásakor és visszavételekor is.

Pénztárgép bérlés

Miért éri meg bérelni idényjelleggel?

  • Nem kell több százezer Ft-ot kifizetni és mégis rendelkezik pénztárgéppel.
  • Ugyanúgy érvényes rá a garancia.
  • Nem kell kézi nyugtákat írogatnia és így több időt tud a vásárlókra fordítani.

Miért éri meg bérelni tartósan?

  • Nem kell egyszerre több mint százezer Ft-ot kifizetni.
  • Bármikor megvásárolhatja a pénztárgépet.
Bérelhető pénztárgépek:
EURO-150TE Flexy
EURO-50TE Mini
DATECS DP-25 EU C10
DATECS DP-25 EU
FISCAL ONLINE
Éves felülvizsgálat

Az online pénztárgépeket az üzemeltetőknek évente felül kell vizsgáltatniuk a NAV által nyilvántartott szervizek egyikével, a mi szervizünk ezek közé tartozik.

Mikor kell az éves felülvizsgálatot elvégeztetni?

Első alkalommal a pénztárgép első üzembe helyezését követő egy éven belül kell elvégeztetni. A felülvizsgálatot ezt követően évente meg kell ismételni, úgy, hogy az egymást követő felülvizsgálatok között legfeljebb egy év telhet el.

Hol kell elvégezni az éves felülvizsgálatot?

Az éves felülvizsgálatot a pénztárgép üzemeltetési helyén kell elvégezni! Ennek főbb oka, hogy a felülvizsgálatot végző műszerész csak a helyszínen tudja megállapítani, hogy az adott pénztárgépen működik -e a NAV szerverrel való kommunikáció (térerő problémák), illetve műszerész csak a helyszínen tud meggyőződni, hogy a pénztárgép AP száma ügyfél számára jól látható helyen van vagy sem.

Mire terjed ki az ellenőrzés (röviden)?

  • Pénztárgépnapló megléte
  • AP szám jól látható feltüntetése (ügyfél/vevő által jól látható legyen)
  • A pénztárgép fizikai állapotát ellenőrizzük. Vagyis minden olyan nyomot, ami arra utal, hogy a pénztárgépet megpróbálták felbontani. A burkolatnak egyben kell lennie, nem lehet rajta törés, hézag vagy nyílás. Plomba sértetlensége.
  • A pénztárgépen a három jelzőfény megfelelő működése.
  • Megfelelően működik a billentyűzet, a kezelői kijelző, a vevőkijelző és a nyomtató.
  • A kibocsátott bizonylatok tartalmi és formai megfelelőségének ellenőrzése.
  • AEE akkumulátorának állapotának vizsgálata.
  • A pénztárgép és NAV szerver közti kommunikáció megfelelő működésének ellenőrzése.
  • Szoftver verziók megállapítása
Pénztárgépnapló pótlása

A pénztárgépnaplót a készülékét üzembe helyező szerviz adja át önnek az élesítés során. A nyomtatvány megőrzése minden pénztárgép tulajdonos számára kötelező, az adóhatóság vonatkozó rendelete a füzet tárolásának és kitöltésének a módját is részletesen szabályozza.

A naplót abban az üzlethelyiségben kell tartania, ahol a pénztárgépét üzemelteti. A nyomtatványt abban az esetben is meg kell őriznie, ha eladja a készülékét. Használt pénztárgép vásárlás esetén, a készüléket üzembe helyező szerviznek új naplót kell kiállítania.

A gépnaplóban egyebek mellett a pénztárgép hibáit, a meghibásodás dátumát, a cserekészülékek adatait és az éves felülvizsgálat időpontját kell rögzíteni. Ezeknek a bejegyzéseknek egy részét Önnek, egy másik részét pedig a készülékét javító szerviznek kell elkészíteni.